۲۰ نکته کلیدی خواب الودگی هنگام مطالعه

🔆 خواب الودگی هنگام مطالعه و۲۰ نکته فوق‌العاده که شمارو از تخته خواب جدا میکند و خواب را ازشما میگیره

خواب الودگی هنگام مطالعه
خواب الودگی هنگام مطالعه

خواب الودگی هنگام مطالعه رو چجوری سرکوب کنیم؟

  • ۱_ محیط خوابتان را برای بیدار شدن مساعد کنید .

    به عبارتی اتاقی کاملا مرتب داشته باشید و مکان مطالعه با استراحت جدا یا  با فاصله باشد میتونه خواب الودگی هنگام مطالعه رو کمتر کنه.

  • ۲_ به اندازه کافی بخوابید 

    خواب شب خیلی توصیه شده بچه ها درسته باید زیاد بخونید شب بیداری بکشید برای موفقیت ولی حتما شب ها بخوابید و صبح ها زودتر استارت کنید برای مطالعه بیشتر اینجوری خواب الودگی فرداتون از بین میره (:*

  • ۳_ کارهای روز بعدتان را در شب قبلش مشخص کنید ( لزوم و اهمیت برنامه‌ ریزی )

    در سایت مقالات زیادی در مورد برنامه ریزی وجود داره که شما میتونید یاد بگیرید چگونه یک برنامه ریزی هدفمند داشته باشید همچنین میتونید با شماره ۰۹۱۹۸۲۸۷۲۰۸ تماس بگیر و از مشاوره مسیربرت استفاده کنید.

  • ۴_ در رختخواب مطالعه نکنید

    یکی از نکات جلوگیری از خواب الودگی هنگام مطالعه اینه که دانش اموزان در رختخواب خود مشغول به خوندن یا مطالعه کردند میشند که این باعث میشه خوابتون بگیره!

  • ۵_ بلافاصله قبل از خواب چیزی نخورید

    در مورد تغذیه خیلی باید صحبت کنیم ولی خلاصه کنم تو یک جمله ، رفقا همونجوری که مثلا منبع درس خوندن مهمه تغذیه هم برای مغز نیازه غافل نشید از اون و کاملا مرتب و بر روی برنامه باشه…

  • ۶_ به خودتان جایزه بدهید 

    بچه ها حتی برای موفقیت های کوچیک هم از خودتون متشکر باشید و به خودتون و قهرمان درونتون افتخار کنید (: کیف کنید که دارید پیشرفت میکنید این به شما انرژی داده و خستگی رو از شما کم میکند.

  • ۷_ در رخت‌خواب به خودتان برای بیدار شدن دروغ نگویید .

    کلا تو روند برنامه ریزی اهدافی داشته باشید که عملی کنید نه یکسری تصمیمات عجولانه و احساساتی باشد که مانع پیشرفت شما شود

  • ۸_ با پنجره‌های باز بخوابید

    هوای اتاقتون نه زیاد سرد باشه نه زیاد گرم ، روی دمای محیط مطالعتون نیز توجه کنید که میتونه باعث جلوگیری از خواب الودگی شما شود

  • ۹_ سعی کنید با طلوع خورشید بیدار شوید 🌞

۱۰_ بر تمرین دادن بدن اصرار داشته باشید (تداوم)

یعنی ساعت انجام کارهاتون مثل خوابیدن روی نظم باشه تا بدنتون بدون ساعت کوک کردن اتومات شروع به خوندن کنه درسته رفقای مسیربرتری عزیز روزای اولش سخته ولی تبدیل به عشق و علاقه خواهد شد (:

  • ۱۱_ به بدن خود گوش دهید (ساعت فیزیولوژیک بدن)

    یعنی الکی تفکر خواب نگیرید که من خستم خوابم میاد  یا خیلی کم بخوابید همه چی روی اصول در مسیر برتر باید باشه D:

  • ۱۲_ زنگ ساعت خود را تغییر دهید⏰
  • ۱۳_ برای فردا صبح آماده باشید 💪

بچه ها بازم تاکید نکنم برنامه ریزی خیلی مهم و چقدر ما تاکید میکنیم روی این برنامه ریزی که مهم ترین اصل موفقیت هر دانش اموزه و کلا یک کار تخصصی و شخصی سازی شده است، برنامه کاملا کاملا باید با توجه به زندگی شخصی هر فرد انجام بشه.

 پیشنهاد میکنم حتما از یک جلسه مشاوره با مسیر برتر غافل نشید رایگانه نترسید (“: هدف ما کمک به شما و موفقیت شماست…

  •  یکی از نکات جلوگیری خواب الودگی هنگام مطالعه دوری از گوشیه!

  •  ۱۴_ با رادیو بیدار شوید 📻

    کاره خیلی نوستالژیک و باحالیه که به شما انرژی زیادی خواهد بخشید پس سعی کنید تا میشه از امواج گوش نیز دور باشید

  • ۱۵_ از ساعات اضافی صبح بهره ببرید

  • ۱۶- قرارهای مهم خود را در صبح بگذارید 

  • ۱۷_ برای خودتان یک شریک مشابه پیدا کنید

    دقیقا همون پشتیبان برنامه ریزی که الان داره توی رشته ی مورد علاقه ی تو در دانشگاه درس میخونه ، ما برای بچه ها قرار دادیم کسی که یک روزی جای شما بوده و هر شب شما رو چک میکنه و به مشاور ارشد شما گزارش میده.

  • ۱۸_ به دیگران راجع به سحرخیزی خود بگویید 

  • ۱۹_ خواب‌های طولانی روزانه را ترک کنید

    جلوگیری خواب الودگی هنگام مطالعه با رعایت نکات ساده ذکر شده قابل حل شدنه و سعی کنید فقط و فقط خواب مفید شب داشته باشید رفقا همین!

  • ۲۰_ عملکرد خود را دنبال کنید 

که شما میتونید تمام انالیز مسیر برنامه ریزی شخصی خودتون رو بسپرید به دست مسیربرتر و فقط در یک مسیر هدفمند و کاملا درست تلاش کنید. اینستاگرام ما رو به نشانی Masirbartar.ir دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.